Isnin, 2 Jun 2014

Holiday ... ! Wuhuuuu ~

Jumaat lepas, ada kenduri kahwin ayh sedara kat Kelantan. Keluarga belah lelaki, pakai baju tema warna oren... dah lah beli baju hari khamis, fuhhh.., nasib sempat beli !
Dahlah warna oren, susah nak cari yg dah siap kan?... mk sdra aku ..., beli kain n jahit. Senang --'

Hari Khamis, pagi2 pegi pasar kat Kuala Besut.., sebab beli baju tu arh.
Satu pasar tuh pusing.. cari baju, tudung, n pin tudung. Haha, aku beli 2 tdung bawal n 1 shawl >< ,
memang suka beli tudung lau kat bawah drpd beli kat atas, lagi mahal ! hurhh, kat sini murah jer.
Mak n aku jer kat pasar. Ayh n adk2 ada kat mne ntah .. ayh aku bwk msuk Pantai Timur kott.
Adk aku mne thn pnas, nak tempat sejuk jer, memang x lah pindah dri Cameron dah ~ . Haha.
Oke.., berbalik pada hri tuh. Lepas dah beli semua brg.., cari ayh aku n adk2 lak,, nak balik lah.
Mak aku suruh aku tunggu kat kedai ape eh..lupa. Kebetulan aku nak beli eyeliner.
Aku cari ler, yes .. jumpa. Ape yg aku nak haritu.., semua dapat, alhamdulillah.
Pastuh blk rumah nenek balik., Lepas dah solat zuhur semua .... n makan n whatever.
Pukul 6 lebih baru bertolak g Kota Bharu. Time uh, ada 4 kereta sekali kereta ayh aku.. lagi 3 kereta uh,
kereta kluarga aku yg belah mak aku.. sekali bakal pengantin tu lah. --' (ape aku type nih)
Lepas uh, parking kat tepi KBMC uh, tunggu ayh sedara aku jap sbb dia lambat sikit. Haha
Nasib jalan x jammed wehh ... huhu, sampai jer kat homestay (kat tepi rumah bakal mk sedara jer pun) solat maghrib dulu.., keluarga aku x leh jamak .. sebab kiteorang bertolak dr jerteh. huhu, sbb uh cepat2.
Keluarga belah mk aku uh, diorang dri Setiu .. x per ah kan.. -_- .
Lepas uh, dkt homestay tulah tmpt knduri nye.. pelamin pun ada dlm homestay uh. Haha
Dalam kol 8 lebih .. lepas isyak..
Malam uh akad nikah sbenarnya. Aku pakai bju raya thun lepas, pergh.. baru dua kali aku pkai bju uh =,=.
pastuh ada sesi bergambar bagai... bla bla bla.. hehe.
Lepastuh mkn nasi lak, mlm uh, keluarga aku punyelah ramai yg belah mk aku. perh... yg duk homestay tuh 4 org jer.., mak sedara aku 2 org, nenek, n atuk aku.
Malam tuh, ada lagi stu fmily ayh sedara aku dtg,, bertambah lah jumlah nya kan.
Pastuh g rumah adk mk sedara baru aku tuh. Aku panggil Che' Ju. Nama dia Juliati.. .
Tp kat situ pun x muat, ada 4 bilik.. tetap x muat.. whaha. dahlah dah pukol 12.00 time smpai rumah tu.



Pastuh ayh aku ckp, tidur kat Pasir Mas jerlah.. so, smpai sne kol 12 lebih lah. Ayh sdara aku(adk bongsu mak aku)  pun ikut gak, Aku naik kete dia ngn adk aku, Hasif. Smpai situ.. fmily sna tgh tgk Running Man, aku ape lagi... layan arh sekali...whaha. Dahlah lame x tgk Running Man. :'(




Tiada ulasan: