Sabtu, 17 Mei 2014

Ujian Lencana Maju ^.^

Yeayhh ! , Berjaya habiskan ujian lencana Maju . Hahaha...
Kekadang rasa terseksa gak, asyik kena peka dengan bunyi wisel.

Jumaat
Dalam nak pukul 3 petang pergi sekolah terus.
Sebenarnya packing barang utk kem nih, lepas balik sekolah tuh.
Hahahaa, aku lau nak pergi kem, memang selalu packing lambat2
Kalau tempatnya dekat lah. Lagipun ujian nih, dekat jea, kat sekolah aku xD
Sampai sekolah ada pendaftaran peserta, ala.. cam biasa lah kan. Haha
Lepas letak beg dalam kelas(sementara) .
Aku sekhemah ngan Cheong Kai Yin & Wong Zi Shan.
Nak wat camner, dah aku sorang jea yang melayu perempuan.
Terpaksa lah kan . Kann ~
Pukul 5, semua kena berkumpul kat astaka utk Upacara Menaikkan Bendera.
Sebelum tuh, kena bahagikan patrol(kumpulan), ada 3 patrol semuanya.
 Mula2 kena fikir nama patrol ..
Diorang semua pandang aku n Tanya aku kenapaa, padahal ada 10 org patrol aku.  -__-
Okey, disebabkan lencana Usaha tahun lepas, aku patrol Garuda.
So, aku pilih Garuda jea lah.. malas nak tukar2 , Tanya aku sangatkan --'
Lepas uh, kena pilih Ketua, p.ketua, QM makanan n alatan.
Time uh, aku jadi QM makanan.
Haha, tapi sekejap jea duduk astaka, pastuh kena masuk dewan sebab HUJAN.
Dalam dewan, buat upacara tuh..
Mula2 , lau pengakap, kiteorang kena wat barisan dlm bentuk ladam kuda.
Lepas habis upacara tuh. Semua kena pergi padang utk dirikan khemah.
Lepas tuh.. wat ape ea.. -_- .
Ouh, kena tukar baju lagi, ada aktiviti panjat tali .
wooo woo wooo , syahrul n halim asyik ckp perempuan x boleh buat.
Ape .. ? korang ingat lelaki jer boleh. panjat tali jer pun, time skolah rendah dulu aku pernah dah buat, time Ujian lencana Gangsa.
Kemudian, semua patrol kena pergi 3Jujur utk buat ape ntah time tuh,, aku lupa.
Pas uh, kena g padang lak, kena buat pagar dn pintu gerbang dekat khemah uh. 2 khemah satu pintu.



Tiada ulasan: